Podvodné e-maily

Vážení zákazníci,
chtěli bychom vás informovat ohledně podvodných emailů, které chodí některým našim zákazníkům. Podvodníci se snaží vylákat většinou pod záminkou změny čísla účtu nebo probíhajícího auditu, poslání platby na jiný účet.

Jak poznat, že se jedná o podvodný e-mail?

  • Obchodní oddělení nikdy nepožaduje zaslání platby na jiný bankovní účet, než který je uveden na našem webu.
  • Platné bankovní účty si můžete zkontrolovat na našem webu, na stránce "Kontakt", odstavec "Bankovní spojení"
  • Naše bankovní účty jsou platné již několik let a v případě změny, by o tom byli zákazníci s předstihem informováni.
  • Také nikdo z obchodníků nepožaduje zaslání odpovědi na svůj soukromý e-mail pod záminkou "urychlení komunikace".
  • Nikdy po zákaznících nepožadujeme zaslání seznamu neuhrazených faktur a dlužných částek, tyto údaje známe.
  • Pokud má zákazník některé faktury po splatnosti, nekontaktujeme jej s nabídkou dodatečné slevy za jejich uhrazení.

Jaká je obrana před podvodnými e-maily?

  • Zabránit rozesílání podvodných e-mailů nelze. Kdokoliv vám může poslat e-mail a vydávat se v něm za kohokoliv.
  • Předtím než na jakýkoliv e-mail odpovíte, je dobré se zamyslet nad jeho obsahem a důsledkem požadované akce.
  • Nespěchejte! Zprávu si pozorně přečtěte a pokud se vám cokoliv nezdá, ověřte si pravost zprávy u odesílatele.
  • Někdy stačí pozorná kontrola e-mailu. Pokud se neshoduje odesílatel a adresát odpovědi, asi to nebude v pořádku.
  • Chcete-li nám nahlásit podezřelý e-mail, přepošlete nám kompletní e-mail na report@dinel.cz